Filmmaking 101Specials

Πώς να γυρίσεις μία ταινία όπως ο Michael Bay

Μόλις ακούσεις το όνομα του Michael Bay αρχίζεις να αναρωτιέσαι ποιο κομμάτι της παιδικής σου ηλικίας θα καταστρέψει. Θα το δεχτώ, τα λεφτά του βγάζουν τρελά λεφτά. Ίσως επειδή ο κόσμος θέλει να βλέπει επικές ταινίες όπου επικά πράγματα συμβαίνουν με επικό τρόπο. Θα δεχτώ επίσης ότι οι ταινίες του έχουν και μερικά από τα καλύτερα εφέ που έχω δει και ακούσει. Παρόλα αυτά, από ένα σημείο και μετά συνειδητοποιείς ότι οι ταινίες του δεν είναι τίποτα παραπάνω από εκρήξεις.

Το να δεις μία ταινία του Michael Bay είναι μία εξουθενωτική εμπειρία. Πώς είναι όμως να τη φτιάχνεις; Ας αποδομήσουμε λοιπόν τις ταινίες του και ας δούμε πώς πρέπει να κάνεις μία ταινία όπως αυτός. Αλλά μην τολμήσεις και το επιχειρήσεις, θα σε αφορίσω από το site.

 

#1 Βρες ένα τρελό budget

Δεν μπορείς να κάνεις μία ταινία χωρίς budget. Οι εκρήξεις δεν είναι φθηνές και αν θες έναν τόνο από αυτές, θα χρειαστείς πάρα πολλά λεφτά. Ένας καλός τρόπος για να το καταφέρεις είναι μέσω της τοποθέτησης προϊόντων σε κάθε δυνατό σημείο της ταινίας σε σημείο να γίνει μία τρίωρη διαφήμιση. Ο Bay σε κάθε περίπτωση δε νοιάζεται για την τοποθέτηση προϊόντων ακόμα κι αν δε μπορεί με κανέναν τρόπο να τα προσαρμόσει στα μέτρα της ταινίας.

 

#2 Μην σε απασχολεί η πλοκή ή η λογική του σεναρίου

Δεν χρειάζεται να χρησιμοποιείς ούτε 0% του budget σου στην ανάπτυξη του σεναρίου γιατί τίποτα μέσα στην ταινία σου δεν χρειάζεται να βγάλει νόημα. Κι αυτό γιατί κάθε plot point της ταινίας μπορεί να αντικατασταθεί από μία έκρηξη.

 

#3 Βάλε κυνηγητά με αμάξια

Κάθε ταινία χρειάζεται τουλάχιστον ένα κυνηγητό με αμάξια γιατί είναι κουλ σωστά; Είναι επίσης η τέλεια ευκαιρία για ακόμη περισσότερες εκρήξεις όπως πέφτουν τα αμάξια σε πράγματα αλλά και το ένα πάνω στο άλλο γιατί… εκρήξεις!

 

#4 Μην ξεχάσεις την Αμερικάνικη σημαία

Όπως και οι περισσότερες χώρες, η Αμερική έχει έναν πατριωτισμό ειδικά όσον αφορά τη σημαία της. Και το να αγαπάς την χώρα σου δεν είναι απαραίτητα κακό. Βέβαια, ο Bay το πηγαίνει ένα επίπεδο παραπέρα. Κάθε μία από τις ταινίες του δείχνει συνεχώς την Αμερικάνικη σημαία σαν ένα ερωτικό γράμμα στη δύναμη του Αμερικάνικου στρατού γιατί… ‘Murica… και λίγες παραπάνω εκρήξεις γιατί έτσι.

 

#5 Ανατίναξε ότι βρεις

Κάθε σκηνή πρέπει να έχει τουλάχιστον μία έκρηξη. Δε μας νοιάζει αν είναι διαστημόπλοιο, αμάξι, κτήριο, άτομο, φτερούγα κοτόπουλου, πρέπει απλά να εκραγεί με τον πιο πιθανό δραματικό τρόπο. Πρέπει να συνεχίσεις να κάνεις τα πράγματα να εκρήγνυνται γιατί το κοινό χάνει τη δυνατότητα να ξεχωρίσει τη μία έκρηξη από την άλλη. Γιατί… εκρήξεις!

 

#6 Ρίξε και λίγο slow-motion

Τι καλύτερη έκρηξη από μία έκρηξη σε αργή κίνηση. Η αργή κίνηση είναι κλειδί στο εγχειρίδιο του Bay. Λίγο μεγαλύτερη ταχύτητα να είχαν αυτές οι σκηνές και θα είχαμε γλυτώσει μισή ταινία.

 

#7  Η ταινία πρέπει να είναι γελοιωδώς μεγάλη

Οι ταινίες του Bay είναι πολύ μεγαλύτερες από όσο θα έπρεπε να είναι. Για να κατακτήσεις αυτήν την τεχνική, φτιάξε μία ταινία. Στην συνέχεια διπλασίασε τη διάρκεια της προσθέτοντας άχρηστες σκηνές και πράγματα που ανατινάζονται ενδιάμεσα. Δεν έχει σημασία αν είναι σε σκηνή μάχης ή φιλιού. Έτσι κι αλλιώς ήδη ξεκαθαρίσαμε ότι η πλοκή δε χρειάζεται να έχει νόημα οπότε μπορείς να βάλεις ότι γουστάρεις. Και εκεί που νομίζεις ότι τελείωσε πρόσθεσε και άλλη μισή ώρα γεμάτη από επικές εκρήξεις σε slow-motion χωρίς λόγο. Γιατί… εκρήξεις!

 

#8 Οι χαρακτήρες δεν χρειάζεται να δείχνουν ενδιαφέρον για τις ανθρώπινες ζωές

Αν κάποιος πεθάνει σε μία ταινία πρέπει να γίνει με τον πιο δραματικό τόνο ακόμη κι αν δεν ταιριάζει με τίποτα που συμβαίνει εκείνο το διάστημα. Τότε αφού βλέπεις κάποιον να καταστρέφεται ολοκληρωτικά, δεν χρειάζεται να γίνει αναφορά στον θάνατο τους, ούτε να παλέψουν οι χαρακτήρες με την απώλεια. Για παράδειγμα στο Transformers: Age of Exctinction, o ήρωας βλέπει τον κολλητό του να καίγεται ζωντανός από ένα Transformers και δεν υπάρχει αργότερα κυριολεκτικά καμία αναφορά σε αυτό, ούτε ίχνος αισθήματος. Αλλά δεν πειράζει γιατί οι ερμηνείες έρχονται δεύτερες μετά τις εκρήξεις. Γιατί… εκρήξεις!

 

#9 Γρήγορα cut και oblique κάμερες παντού

Η ταινία σου πρέπει να είναι τίγκα στα jump cuts και η διάρκεια των πλάνων να μη ξεπερνάει τα 2 δευτερόλεπτα. Αν το κάνεις σωστά, θα αποπροσανατολίσεις εντελώς το κοινό σου και θα το πάρεις μαζί σου σε αυτή την άγρια κούρσα που ετοιμάζεσαι να ξεκινήσεις. Για να αποπροσανατολίσεις περισσότερο το κοινό σου, στριφογύριζε συνεχώς την κάμερα. Οτιδήποτε κάτω από 180 μοίρες δεν είναι αρκετά καλό.

Ακόμη και να μην είναι ο άλλος χρήστης, θα φτιαχτεί μια και καλή.

 

#10 Βάλε τα χειρότερα puns και τις πιο κλισέ ατάκες

Οι ταινίες του Bay περιέχουν μερικές από τις χειρότερες προσπάθειες για κωμωδία στη μεγάλη οθόνη. Όπως και οι εκρήξεις, τα αστεία και οι ατάκες δεν χρειάζεται να έχουν λογική ή να είναι αστεία. Ειδικά αν βάλεις μία κλισέ ατάκα ακριβώς την ώρα μιας έκρηξης θα έχεις αγγίξει το σημείο G του Bay. Το κοινό δε μας νοιάζει.

 

#11 Μη ξεχάσεις την πιο στερεοτυπική γκόμενα με ρούχα που να καλύπτουν ίσα-ίσα τα απαραίτητα

Η ερμηνεία των γυναικών έρχεται δεύτερη μπροστά σε μερικά σέξι σορτσάκια. Αυτό είναι απαραίτητο να το θυμάσαι, γιατί οι ταινίες του Bay έχουν τουλάχιστον μία λήψη ενός γυναικείου κώλου από κάτω προς τα πάνω. Ο γυναικείος χαρακτήρας σε μία ταινία του Bay πρέπει να έχει ωραίο κώλο, να μπλέκεται σε δύσκολες καταστάσεις, να ιδρώνει, να σώζεται προφανώς από τον άντρα, να τσιρίζει και να φοράει το πιο γαμάτο make-up που αντέχει κάθε έκρηξη.

 

Αυτά είναι λοιπόν τα υλικά που θα σου δώσουν δισεκατομύρια δολάρια!

Τώρα πάρε αυτές τις συμβουλές και πέτα τες στα σκουπίδια.

Michael Bay ruin

Previous post

Οι 5 Καλύτερες Ταινίες του Μαΐου (2017)

Next post

Τίτλοι τέλους για το Sense8

No Comment

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δημήτρης Φλωρής

Δημήτρης Φλωρής

Ο Δημήτρης Φλωρής κατάγεται από τη Θεσσαλονίκη. Έχει σπουδάσει στο Τμήμα Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών στο Α.Π.Θ. με ειδικότητα στο μοντάζ και την κινηματογραφική/τηλεοπτική κριτική και θεωρία. Κύριο αντικείμενο της μελέτης του είναι η επεισοδιακή αφήγηση και οι ειδολογικές συμβάσεις του superhero genre. Έχει συμμετάσχει ως σκηνοθέτης ή/και μοντέρ σε τέσσερις ταινίες προπτυχιακού επιπέδου. Οι τρεις είναι μυθοπλασίας και η μία ντοκιμαντέρ.