Filmmaker's CornerInspirations

Naomi Kawase: Η ήρεμη δύναμη

Η Naomi Kawase γεννήθηκε στις 30 Μαϊου του 1969 στην πόλη Nara της Ιαπωνίας και φοίτησε αργότερα στο πανεπιστήμιο της Osaka ως φωτογράφος αλλά η αγάπη της για τον κινηματογράφο την έκανε να αλλάξει αντικείμενο και να σπουδάσει σκηνοθεσία. Είναι μια από τις πιο αναγνωρισμένους σκηνοθέτες της Ιαπωνίας και οι πρώτες της δουλειές ήταν ντοκιμαντέρ αυτοβιογραφικά, όπως το Embrace που μιλάει για τη σχέση με τον πατέρα της. Είναι η νεότερη σκηνοθέτης που κέρδισε το βραβείο Camera d’Or (καλύτερου σκηνοθέτη), το 1997 στο Φεστιβάλ των Καννών για την ταινία Suzaku που αργότερα μετέτρεψε και σε μυθιστόρημα.

Οι ταινίες της είναι ιδιαίτερα αγαπητές στο Φεστιβάλ των Καννών καθώς κάθε της δουλειά έχει προβληθεί αλλά και διαγωνιστεί στο φεστιβάλ από το 1997 μέχρι το 2015. Το 2007 κέρδισε το βραβείο καλύτερης ταινίας στο Φεστιβάλ των Καννών με την τέταρτη μεγάλου μήκους ταινίας της, The Mourning Forest (Mogari no Mori) και οι ταινίες της Hanezu, Still the Water και An-Sweet Red Bean Paste προβλήθηκαν όλες στο Φεστιβάλ. Σήμερα η Kawase είναι πρόεδρος της κριτικής επιτροπής για την επιλογή της κατηγορίας Μικρού Μήκους του Φεστιβάλ των Καννών αλλά ετοιμάζει και μια νέα ταινία για το 2016.

Το στυλ της είναι ιδιαίτερα επηρεασμένο από την ανατροφή της σε μια μικρή επαρχιακή πόλη καθώς χρησιμοποιεί ιδιαίτερα το περιβάλλον της ως μέσω αφήγησης και συνήθως παίζει αρκετά μεγάλο ρόλο στην ιστορία. Λόγω και των πρώτων της καλλιτεχνικών βημάτων έχει μια ιδιαίτερα ντοκιμαντερίστικη οπτική στις πλοκές της καθώς εστιάζει στην μυθοπλασία λες και είναι πραγματικότητα. Ιδιαίτερα αγαπά να ασχολείται με «μικρούς» χαρακτήρες, άτομα που θα μπορούν να θεωρηθούν περιθωριακά ή συνηθισμένα και ο τρόπος που καδράρει ένα πλάνο είναι ιδιαίτερα προσωπικός. Είναι χαρακτηριστικό των ταινιών της η ομορφιά του περιβάλοντος αλλά και την Ιαπωνικότητας που την διακατέχει καθώς δεν προσπαθεί να μιμηθεί στυλ του εξωτερικού, ούτε να δώσει μια παγκόσμια έννοια στο δημιούργημά της, όπως στην τελευταία της ταινία, An-Sweet Red Bean Paste όπου μέσω ενός ξένου Ιαπωνικού γλυκού, η Kawase κατάφερε να δημιουργήσει ένα συναίσθημα οικογένειας απόκληρων ανθρώπων μέσω των χαρακτήρων της. Επίσης φαίνεται πως οι χαρακτήρες της είναι ιδιαίτερα μακριά από την κοινωνία και έχουν μια αίσθηση ματαιότητας στις ζωές τους, μέχρι να γίνει κάτι και να τους δώσει πίσω τη ζωτική τους ενέργεια. Οι περισσότερες ταινίες της άλλωστε είναι maturation movies και έχουν να κάνουν με την ψυχική ενηλικίωση και ωρίμαση.

Οι ταινίες της Kawase έχουν ένα αργό ρυθμό και μια απίστευτη ηρεμία χωρίς μπερδεμένη πλοκή και πολλούς εντυπωσιασμούς, ο τρόπος που χρησιμοποιεί την κάμερα μοιάζει περισσότερο με το βλέμμα ενός παιδιού που απλά παρακολουθεί τον κόσμο.

 

Οι ταινίες της συχνά βρίσκονται και στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης καθώς είναι μια από τις αγαπημένες του κοινού και τους κερδίζει με το ξεχωριστό της στυλ καθώς οι αίθουσες της είναι πάντα γεμάτες. Επίσης πριν από τις προβολές συχνά βλέπουμε την ίδια τη σκηνοθέτη να παρουσιάζει την ταινία με λίγα λόγια και να ευχαριστεί το κοινό για την προσοχή του. 

Ενδεικτική φιλμογραφία

Hi wa Katabuki – Naomi Kawase, 1996

Moe no Suzaku – Naomi Kawase, 1997

Hotaru – Naomi Kawase, 2000

Sharasouju – Naomi Kawase, 2003

Mogari no Mori – Naomi Kawase, 2007

Nanayomachi – Naomi Kawase, 2008

Hanezu no Tsuki – Naomi Kawase, 2011

Futatsume no Mado – Naomi Kawase, 2014

An- Sweet Red Bean Paste – Naomi Kawase, 2015

 

Previous post

Ποιες νέες ξένες σειρές να δεις το καλοκαίρι

Next post

Tomboy (2011) της Céline Sciamma

No Comment

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Anette Cheniell

Anette Cheniell

Φοιτήτρια του τμήματος κινηματογράφου, ασχολείται με την σκηνοθεσία, το σενάριο και την παραγωγή. Έχει κάνει 3 ταινίες μικρού μήκους και οι 3 μυθοπλασίες. Κυρίως ασχολείται με τη μουσική και τη συγγραφή. Βρίσκεται στο τέταρτο έτος των σπουδών της στο σύγχρονο τραγούδι. (A.K.A. Netto Abnormal).