FilmsHorrorReviewsSpecials

The Love Witch (2016) της Anna Biller

Το The Love Witch είναι μία από τις ελάχιστες ταινίες που, ενώ σύγχρονη, αποτελεί μέρος της ταινιοθήκης μίας εποχής κινηματογράφου που έχει πια περάσει. Η ταινία μοιάζει να γυρίστηκε τη δεκαετία του 60’, και η επιρροή που έχει δεχτεί από ταινίες «gialo», exploitation και ταινίες τρόμου χαμηλού προϋπολογισμού είναι εμφανής. Κι όμως, το The Love Witch γυρίστηκε και κυκλοφόρησε το 2016, κι εδώ ακριβώς οφείλεται και η μοναδικότητά του: συνθέτει δύο διαφορετικές εποχές σε μία, επιτρέποντάς μας να τις εξετάσουμε μέσα από μία νέα προοπτική.

Πρωταγωνίστριά μας είναι η πανέμορφη Elaine (Samantha Robinson), μία νεαρή μάγισσα η οποία, μετά τον πρόωρο θάνατο του ανδρός της, μετακομίζει στην Καλιφόρνια με σκοπό να ξεκινήσει τη ζωή της από την αρχή. Ωστόσο, καθίσταται γρήγορα προφανές πως η Elaine είναι υπεύθυνη για το μοιραίο του τέλος. Μέσα από αυτή την αποκάλυψη, καταλαβαίνουμε και σε ποιο είδος μαγείας εξειδικεύεται. Μέσα από φίλτρα και ξόρκια, προσπαθεί να παρασύρει άνδρες που της αρέσουν κοντά της και να τους κάνει να την ερωτευτούν παράφορα. Δυστυχώς όμως για αυτήν, τα μαγικά της έχουν δυσάρεστες παρενέργειες.

Η ταινία είναι περισσότερο κωμωδία παρά τρόμου, αν και χρησιμοποιεί τα εργαλεία που τις παρέχουν τα δύο αυτά ήδη εξίσου πετυχημένα. Από το σενάριο μέχρι το γύρισμα και την επεξεργασία της, η δουλειά και η έμφαση στην λεπτομέρεια διαφαίνονται ευκρινώς. Η σκηνοθέτης και σεναριογράφος Anna Biller συλλαμβάνει με εκπληκτική ακρίβεια το πνεύμα των κινηματογραφικών ρευμάτων που την ενέπνευσαν και το μεταφέρει αυτούσιο μέσα από το έργο της. Η προσεγμένη σκηνοθεσία, οι ερμηνείες των ηθοποιών, η σκηνογραφία, η ενδυματολογία, το μοντάζ και η ηχητική επένδυση της ταινίας δημιουργούν την επιδιωκόμενη «camp» ατμόσφαιρα και κρατούν τη δύναμή της αμείωτη (camp είναι ένα είδος αισθητικής προσέγγισης, το οποίο οφείλει τη γοητεία του στην κακόγουστη και ειρωνική του ποιότητα).

Παρ’ όλα αυτά, η αισθητική δεν είναι το μόνο επίπεδο της ταινίας. Πέρα από διασκέδαση, το The Love Witch είναι ένα έργο πολυδιάστατο που έχει σκοπό να προκαλέσει σκέψεις. Ο λόγος που η ταινία αυτή θα ήταν αδύνατο να είχε γυριστεί τη δεκαετία του ’60 είναι το θέμα της: η κοινωνική θέση των γυναικών σε σύγκριση με αυτή των ανδρών, αλλά και σε σύγκρουση με τις προσωπικές τους επιθυμίες. Αφενός, η ηρωίδα είναι μία γυναίκα που ψάχνει τον πρίγκιπα με το λευκό του άλογο, όμως αυτός μάλλον δεν υπάρχει πουθενά· αφετέρου, η φίλη της φαίνεται πως έχει βρει έναν άντρα κάπως κοντά σ’ αυτό το ιδανικό, όμως μοιάζει να αποζητά κάτι διαφορετικό. Το βάθος της ταινίας πράγματι παρουσιάζει τόσο ενδιαφέρον όσο και η σαγηνευτική της επιφάνεια.

Αν και δεν έγινε πολύ γνωστό λόγω της μικρής του διανομής, το The Love Witch γνώρισε δικαίως διθυραμβικές κριτικές και αναγνωρίστηκε ως μία από τις καλύτερες ταινίες τρόμου του 2016. Μπορεί να φαίνεται πως απευθύνεται σε ένα μικρό κοινό, μολαταύτα η πραγματικότητα διαφέρει: η ταινία αυτή είναι ικανή να ψυχαγωγήσει τόσο σινεφίλ που θα κατανοήσουν τον διακειμενικό της χαρακτήρα, όσο και ανθρώπους που απλώς αγαπούν καλές horror κωμωδίες. Ένα έργο τωόντι μαγικό.

 

 

Previous post

Το ίντερνετ αποφάσισε ότι ο Babadook τα έχει με τον Pennywise

Next post

Despicable Me 3 (2017) των Pierre Coffin και Kyle Balda

No Comment

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Γιώργος Δήμογλου

Γιώργος Δήμογλου

Ο Γιώργος είναι φοιτητής του τμήματος Κινηματογράφου του Α.Π.Θ. με ξεχωριστή αγάπη για το σενάριο και τη συγγραφή. Στο παρελθόν συμμετείχε ως ηθοποιός σε μερικές ερασιτεχνικές θεατρικές παραστάσεις, όμως στην πορεία τον κέρδισε η μαγεία του σινεμά. Λατρεύει τον κόσμο των ταινιών, με μοναδική θέση στην καρδιά του να κατέχει ο κινηματογράφος της Ιαπωνίας. Όντας οργανωτικός, σαφώς πάντοτε βρίσκει λίγο χρόνο για να γράψει κανένα ποίημα και να ακούσει μουσική. Όνειρό του να μάθει Ιαπωνικά και να δημιουργεί ταινίες στο Τόκιο.