FilmsHorrorReviews

It Comes at Night (2017) του Trey Edward Shults

Όταν το The Witch έκανε πρεμιέρα στις αίθουσες και τα φεστιβάλ, οι κριτικοί και το κοινό αναγνώρισαν την έλευση μίας νέας κατηγορίας ταινιών τρόμου. Το 2017 κυκλοφορεί στους κινηματογράφους η δεύτερη ταινία του Trey Edward Shults με τίτλο It Comes at Night που θυμίζει πάρα πολύ εκείνη την ταινία στο στυλ και τις συμβάσεις που ακολουθεί.

Μία οικογένεια ζει σε ένα σπίτι χωρίς ηλεκτρισμό. Ο κόσμος φαίνεται να κυριεύεται από μία υπερφυσική δύναμη. Η οικογένεια ζει ήρεμα. Η επιβίωση τους πάει καλά, μέχρι που μία άλλη οικογένεια ζητάει άσυλο στο σπίτι τους και η ησυχία πρόκειται να διαταραχθεί.

Η ταινία ξεκινάει με έναν άντρα ο οποίος φαίνεται να μετατρέπεται σε κάτι μη ανθρώπινο και η οικογένεια του να οδύρεται. Γιατί φοράνε τις μάσκες οξυγόνου όταν βγαίνουν έξω; Γιατί βγάζουν το άτομο αυτό στο δάσος; Γιατί μία οικογένεια σκοτώνει τον πατέρα της; Η αρχή είναι γεμάτα ερωτήματα και σασπένς καταφέρνοντας ταυτόχρονα να δώσουν μία ματιά στο σύμπαν που πρόκειται να γίνουμε μέρος.

Το It Comes at Night είναι μία ταινία που δε χρειάζεται ένα εμφανές τέρας για να τρομάξει το κοινό. Βέβαια για να ειπωθεί του λόγου του αληθές, η ταινία δεν είναι ιδιαίτερα τρομακτική. Πρόκειται περισσότερο για την καθημερινότητα των ατόμων που ζουν υπό μία μορφή καταπίεσης. Αυτή μίας άγνωστης στο κοινό δύναμης. Για αυτό και ο ρυθμός της είναι αργός. Και πολλές φορές καταφέρνει να χτίσει μία αγωνία ή να σοκάρει με απότομα περιστατικά. Οι συνεχείς επαναλήψεις όμως στην προσπάθεια να κατανοήσουμε τον κόσμο της ταινίας και τα γεγονότα που δεν προσφέρουν κάτι είτε στην πλοκή είτε στην ανάπτυξη των χαρακτήρων, it-comes-at-night-κριτικη ταινιας 2δίνουν την ώθηση για μία κατηφορική πορεία μετά από μία πάρα πολύ δυνατή έναρξη γεμάτη ερωτήματα.

Αυτή η αφήγηση που αποπροσανατολίζει αδικαιολόγητα το κοινό και χαρίζει μερικές καλές στιγμές μόνο από εδώ κι από εκεί, οδηγεί σε μία κορύφωση και ένα τέλος τα οποία από μόνα τους είναι πολύ δυνατά κυρίως χάρη στους ηθοποιούς που δείχνουν ότι έχουν τεράστιο ταλέντο. Μετά όμως από τόσες βαρετές και ανούσιες σκηνές που τις περισσότερες φορές δεν δίνουν καν υπόβαθρα για τους χαρακτήρες, δεν μένουν χαραγμένα στο κοινό το οποίο απλά παρακολουθεί παθητικά μέχρι να τελειώσει η ταινία.

Ο Shults παρόλα αυτά είναι ένα συνειδητοποιημένος σκηνοθέτης που γνωρίζει τις δυνάμεις και τις αδυναμίες του. Καταφέρνει λοιπόν να φτιάξει μία ταινία με μαεστρία δημιουργώντας ενδιαφέροντα κάδρα. Και είναι ενδιαφέρον πως η δραματουργία της ταινίας θυμίζει πάρα πολύ θεατρικό έργο. Νευρικός όπου πρέπει και ήρεμος εκεί που χρειάζεται. Τεχνικά δηλαδή και ερμηνευτικά πρόκειται για μία πολύ προσεγμένη ταινία, κάτι πολύ δύσκολο για πλάνα που γυρίζονται ως επί το πλείστον σε σκοτεινά σκηνικά.

Συνοψίζοντας, το It Comes at Night είναι μία δυνατή προσθήκη στο είδος των ταινιών τρόμου. Είναι όμως μία ταινία πολύ επιλεκτική στο κοινό που θα απευθυνθεί και χρειάζεται πολλή υπομονή. Δεν αρκεί να αρέσει σε κάποιον/α θεατή ο αργός ρυθμός μίας ταινίας, αλλά να του/της αρέσει μία ταινία που πειραματίζεται με τις συμβάσεις και φαίνεται περισσότερο να καταγράφει τις ζωές των ανθρώπων σε κάποιο αξιοσημείωτο σημείο της ζωής τους που είναι στοιχειωμένο από μία διαβολική δύναμη.

 

 

it comes at night

Previous post

Batman and Harley Quinn (2017) του Sam Liu

Next post

Οι 5 καλύτερες ταινίες του Αυγούστου (2017)

No Comment

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δημήτρης Φλωρής

Δημήτρης Φλωρής

Ο Δημήτρης Φλωρής κατάγεται από τη Θεσσαλονίκη. Έχει σπουδάσει στο Τμήμα Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών στο Α.Π.Θ. με ειδικότητα στο μοντάζ και την κινηματογραφική/τηλεοπτική κριτική και θεωρία. Κύριο αντικείμενο της μελέτης του είναι η επεισοδιακή αφήγηση και οι ειδολογικές συμβάσεις του superhero genre. Έχει συμμετάσχει ως σκηνοθέτης ή/και μοντέρ σε τέσσερις ταινίες προπτυχιακού επιπέδου. Οι τρεις είναι μυθοπλασίας και η μία ντοκιμαντέρ.