Filmmaker's CornerInspirations

Frank Darabont: Ο κινηματογραφικός Stephen King

Ο Frank Darabont γεννήθηκε το 1959. Η επιρροή του που τον έβαλε στο «τρυπάκι» των φιλμ είναι το THX 1138 του George Lucas. Ξεκίνησε ως βοηθός παραγωγής σε ταινίες όπως Hell Night, The Seduction και Trancers.  Η πρώτη ταινία που έγραψε και σκηνοθέτησε ήταν το The Woman in the Room, βασισμένο στο ομώνυμο έργο του Stephen King και παραλίγο να φτάσει στις τελικές υποψηφιότητες των Oscar για Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους το 1983. Αν και ο Darabont δεν ικανοποιήθηκε από το έργο του, ο King του έδωσε τα δικαιώματα για να διασκευάσει το Rita Hayworth and Shawshank Redemption από την συλλογή Different Seasons.

Λίγα χρόνια αργότερα, προσλήφθηκε για να γράψει το σενάριο της ταινίας A Nightmare on Elm Street 3: Dream Warriors με σκηνοθέτη τον Chuck Rusell, η επιτυχία του οποίου τον οδήγησε στην παραγωγή του The Blob και το σενάριο του The Fly II.

Το σκηνοθετικό του ντεμπούτο σε ταινία μεγάλου μήκους έκανε με την τηλεταινία Buried Alive. Εν συνεχεία, έγραψε το The Young Indiana Jones Chronicles, μίας σειράς του George Lucas και δύο επεισόδια για την σειρά Tales from the Crypt. Αργότερα, μεταφέρεται στο σινεμά, σκηνοθετώντας τα The Shawshank Redemption, The Green Mile, The Majestic (από τα ελάχιστα έργα που δεν έχει γράψει ο ίδιος και δεν είναι διασκευές έργων του King) και The Mist.

Δημιούργησε τη σειρά The Walking Dead της οποίας σκηνοθέτησε το πιλοτικό επεισόδιο, και υπήρξε παραγωγός της και showrunner. Η σειρά μέχρι και σήμερα έχει τεράστια επιτυχία.

 

 

Ενδεικτική φιλμογραφία:

The Woman in the Room – Frank Darabont, 1983

A Nightmare on Elm Street 3: Dream Warriors  – Chuck Russel, 1987 (ως Σεναριογράφος)

The Shawshank Redemption – Frank Darabont, 1994

The Green Mile – Frank Darabont, 1999

The Majestic – Frank Darabont, 2001

The Mist  – Frank Darabont, 2007

The Walking Dead  – Days gone Bye (1×01) – Frank Darabont, 2010

 

Ο Darabont έχει την τάση να βάζει το στοιχείο του ρεαλισμού στις ταινίες του ακόμη κι αν στην πλειοψηφία τους έχουν μέσα μη ρεαλιστικά στοιχεία. Για παράδειγμα, αυτό το καταφέρνει με το The Mist, όπου όλες οι σκηνές μέσα στο σούπερ μάρκετ είναι γυρισμένες σε στυλ ντοκιμαντέρ με την κάμερα στο χέρι να ζουμάρει και να μας δείχνει την αυτοκαταστροφή μίας μικρής κοινωνίας. Στις ταινίες του ασχολείται κυρίως με τον ρατσισμό και την ελπίδα, για να εμφυσήσει μέσα σε αυτές τις απόψεις του. Οι χαρακτήρες του είναι καθημερινοί για να μπορεί να ταυτίζεται ο ίδιος και οι θεατές μαζί του. Μέσω όλων αυτών καταφέρνουν οι ταινίες του Darabont να έχουν επιτυχία, καθώς δημιουργεί στους θεατές μία συμπάθεια για τους χαρακτήρες και τους κάνει να νοιάζονται για το ταξίδι των ηρώων του. Έχει προταθεί για Oscar σεναρίου για τα The Green Mile και The Shawshank Redemption και για καλύτερη ταινία για το The Green Mile.

 

Previous post

Ταινίες που περιέχουν πραγματικό σεξ

Next post

Τα οχήματα του Star Wars που θα θέλαμε να οδηγήσουμε

No Comment

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δημήτρης Φλωρής

Δημήτρης Φλωρής

Ο Δημήτρης Φλωρής κατάγεται από τη Θεσσαλονίκη. Έχει σπουδάσει στο Τμήμα Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών στο Α.Π.Θ. με ειδικότητα στο μοντάζ και την κινηματογραφική/τηλεοπτική κριτική και θεωρία. Κύριο αντικείμενο της μελέτης του είναι η επεισοδιακή αφήγηση και οι ειδολογικές συμβάσεις του superhero genre. Έχει συμμετάσχει ως σκηνοθέτης ή/και μοντέρ σε τέσσερις ταινίες προπτυχιακού επιπέδου. Οι τρεις είναι μυθοπλασίας και η μία ντοκιμαντέρ.