FilmsReviews

Fireworks – Hana-Bi – (1997) του Takeshi Kitano

«Η ευτυχία του ανθρώπου, πολλές φορές, κρύβεται μέσα στη δυστυχία του»

 

Παραγωγή: Japan

Διάρκεια: 103’

Σενάριο/Σκηνοθεσία: Takeshi Kitano

Πρωταγωνιστούν: Takeshi Kitano, Kayoko Kishimoto, Ren Osugi

Πολλές και δημοφιλείς είναι οι ιαπωνικές ταινίες δράσεις, γνωστές για το ενδιαφέρον τους για την κουλτούρα της χώρας, τις εγκληματικές ενέργειες συμμοριών (π.χ. της ιαπωνικής μαφίας yakuza) και κάποιες φορές την υπερβολική τους βία. Το είδος έφτασε ίσως στην αποκορύφωσή του κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’90, οπότε και άρχισαν να εμφανίζονται ταινίες που να το αποδομούν. Μία από αυτές είναι και το Fireworks του Takeshi “Beat” Kitano. Ο Kitano είναι ένας ιδιαίτερος auteur, ο οποίος συνήθως σκηνοθετεί, γράφει το σενάριο, αναλαμβάνει την παραγωγή και την επεξεργασία της ταινίας αλλά και πρωταγωνιστεί. Στην Ιαπωνία είναι δημοφιλής περισσότερο για τις κωμικές του εμφανίσεις στην τηλεόραση (αυτό το μέρος της καριέρας του έφτασε και σε κάποιες χώρες του εξωτερικού, π.χ. «Το Κάστρο του Τακέσι»), στις Η.Π.Α. όμως και στην Ευρώπη είναι σχεδόν αποκλειστικά γνωστός καθαρά μέσα από τη φιλμογραφία του. Το Fireworks ήταν η ταινία που οδήγησε στην παγκόσμια αναγνώρισή του ως δημιουργό του κινηματογράφου και επηρέασε σε βάθος πολλές ιαπωνικές ταινίες είδους, οι οποίες έμελλε να ακολουθήσουν.

fireworksYoshitaka Nishi (Kitano) είναι το όνομα του πρωταγωνιστικού χαρακτήρα, ενός βίαιου αστυνομικού ο οποίος αναγκάζεται να αποσυρθεί όταν συμβαίνει ένα τραγικό ατύχημα εν ώρα εργασίας. Ο Nishi περνά πια σχεδόν αποκλειστικά τον χρόνο του με την άρρωστη γυναίκα του Miyuki (Kayoko Kishimoto) και με τον φίλο και πρώην συνάδελφό του Horibe (Ren Osugi). Για να στηρίξει τον εαυτό του και τη σύζυγό του οικονομικά δανείζεται χρήματα από μέλη της yakuza, αλλά αδυνατεί να τους τα επιστρέψει. Καθώς βυθίζεται όλο και περισσότερο στην κατάθλιψη, οι επιλογές με τις οποίες έρχεται αντιμέτωπος καταλήγουν σταδιακά όλο και πιο ακραίες.

Πυρήνας του Fireworks είναι η ανάγκη για ζωή και το νοήμά της. Κι όμως, παρότι ένα ιδιαίτερα γενικό θέμα που έχει χιλιοσυζητηθεί στον κινηματογράφο, ο Kitano μας το παρουσιάζει υπό ένα νέο πρίσμα.

Η συνέχεια στη σ. 2.

Γιώργος Δήμογλου

Γιώργος Δήμογλου

Ο Γιώργος είναι φοιτητής του τμήματος Κινηματογράφου του Α.Π.Θ. με ξεχωριστή αγάπη για το σενάριο και τη συγγραφή. Στο παρελθόν συμμετείχε ως ηθοποιός σε μερικές ερασιτεχνικές θεατρικές παραστάσεις, όμως στην πορεία τον κέρδισε η μαγεία του σινεμά. Λατρεύει τον κόσμο των ταινιών, με μοναδική θέση στην καρδιά του να κατέχει ο κινηματογράφος της Ιαπωνίας. Όντας οργανωτικός, σαφώς πάντοτε βρίσκει λίγο χρόνο για να γράψει κανένα ποίημα και να ακούσει μουσική. Όνειρό του να μάθει Ιαπωνικά και να δημιουργεί ταινίες στο Τόκιο.

No Comment

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Previous post

Blade of the Immortal (2017) του Takashi Miike

neon genesis evangelion
Next post

Neon Genesis Evangelion (1995-96) του Hideaki Anno