FilmsReviews

The Edge of Seventeen (2016) της Kelly Fremon Craig

Κωμωδίες για εφήβους που έρχονται αντιμέτωποι με την εφηβεία τους μοιάζουν ποτέ να μην είναι καλές. Υπάρχουν διάφορες ανάμεσά τους που αξίζουν θαυμασμό («The Breakfast Club», «Juno» κλπ.), όμως η συντρηπτική τους πλειοψηφία με επιτυχία απογοητεύει χρόνια τώρα fans του είδους. Το «The Edge of Seventeen» λοιπόν αποτελεί δώρο, τόσο σ’ αυτούς/ες αλλά και σε όλους εκείνους/ες που αγαπούν το καλό σινεμά και ειδικά μία καλογραμμένη κωμωδία.

Η Hailee Steinfeld, σε μία από τις καλύτερες της ερμηνείες μέχρι σήμερα (επίπεδο «True Grit») πρωταγωνιστεί ως Nadine, μία σχεδόν ενήλικη κοπέλα της οποίας η ζωή μοιάζει να πηγαίνει απ’ το κακό στο χειρότερο, όταν η καλύτερή της φίλη (Haley Lu Richardson) συνάπτει ερωτική σχέση με τον αδερφό της (Blake Jenner). Η ταινία ξεκινά με την Nadine να αποκαλύπτει στον καθηγητή της (τον ρόλο έχει ο ταλαντούχος Woody Harrelson) πως σκοπεύει να αυτοκτονήσει, καθώς συνειδητοποίησε ότι η ζωή της δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα ατέρμονο βάσανο.

Η δύναμη της ταινίας οφείλεται στην ειλικρίνειά της. Το «The Edge of Seventeen» έρχεται σε αντίθεση με τους πρωταγωνιστές του χάρη στην ωριμότητα που το διακρίνει. Ο χαρακτήρας του αυτός ανανεώνει το είδος των «teen comedies», μας επιτρέπει να εμβαθύνουμε στις ζωές των νέων του σήμερα και να εξετάσουμε τα προβλήματά τους μέσα από μία νέα οπτική γωνία. Δεν κρύβει τίποτα από την αλήθεια τους, από την καθημερινότητά τους, όπως αυτή διαμορφώνεται στον χώρο του σχολείου και του σπιτιού τους. Η ταινία αντηχεί εξίσου με εφήβους που βρίσκονται ακόμα στο σχολείο, αλλά και με ενήλικες για τους οποίους η εποχή αυτή είναι πια παρελθόν. Ένα από τα κορυφαία της στοιχεία είναι η ικανότητά της να χτίζει παράλληλα έναν χαρακτήρα τόσο εγωιστικό όσο και συμπαθή. Η ταύτιση με τη Nadine είναι αναπόφευκτη, κάτι στο οποίο συμβάλλει και ο τρόπος με τον οποίο εμφύσησε ζωή στην ηρωίδα η Steinfeld.

Η σκηνοθέτης/ σεναριογράφος Kelly Fremon Craig δέχεται μεν επιρροές από προηγούμενες «teen» ταινίες, ωστόσο μας δίνει μία ιστορία η οποία αναντίρρητα κινείται σε νέες κατευθύνσεις. Ποτέ ξανά δεν είδαμε μία τόσο γοητευτική ηρωίδα, παρότι φέρνει στην επιφάνεια τόσες πολλές αναμνήσεις. Είναι ευσυνείδητη, πιστεύει πως είναι εξυπνότερη από όλους όσους την περιτριγυρίζουν, όμως η ζωή της φαίνεται να μην έχει σκοπό να αλλάξει. Ο λόγος; Χειρότερος εχθρός, παραμένει ο εαυτός της.

Το «The Edge of Seventeen» δεν είναι αψεγάδιαστο. Ίσως το βασικότερό του θέμα να σχετίζεται με το τρίτο μέρος του, το οποίο μοιάζει να καταλήγει κάπως κλισέ. Από τη στιγμή που έχουμε γνωρίσει όλους τους χαρακτήρες και έχουν εγκατασταθεί όλες οι μεταξύ τους σχέσεις, γίνεται εμφανές το πως θα εξελιχτεί η ιστορία. Μολαταύτα, αν εξαιρέσει κανείς πως η ταινία δεν φυλάγει κάποιου είδους ανατροπή για το κοινό της στο τέλος, παραμένει μία εξαιρετική και σοφή κωμωδία με βάθος και σπιρτάδα στη ψυχή της. Ένα από τα καλύτερα «γλυκόπικρα» έργα του 2016.

 

 

tom holland kirsten dunst spider man homecoming
Previous post

Κόντρα μεταξύ Kirsten Dunst και Tom Holland για το Spider-Man: Homecoming

Next post

10 σειρές που σώθηκαν από streaming υπηρεσίες

No Comment

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Γιώργος Δήμογλου

Γιώργος Δήμογλου

Ο Γιώργος είναι φοιτητής του τμήματος Κινηματογράφου του Α.Π.Θ. με ξεχωριστή αγάπη για το σενάριο και τη συγγραφή. Στο παρελθόν συμμετείχε ως ηθοποιός σε μερικές ερασιτεχνικές θεατρικές παραστάσεις, όμως στην πορεία τον κέρδισε η μαγεία του σινεμά. Λατρεύει τον κόσμο των ταινιών, με μοναδική θέση στην καρδιά του να κατέχει ο κινηματογράφος της Ιαπωνίας. Όντας οργανωτικός, σαφώς πάντοτε βρίσκει λίγο χρόνο για να γράψει κανένα ποίημα και να ακούσει μουσική. Όνειρό του να μάθει Ιαπωνικά και να δημιουργεί ταινίες στο Τόκιο.