AnimeFilmsReviews

Death Note (2017) του Adam Wingard

Πώς είναι δυνατό ένα από τα μεγαλύτερα και πιο ποιοτικά anime να μην πέσει στα χέρια κάποιας μεγάλης Αμερικάνικης εταιρίας παραγωγής και να αποκτήσει την δική της live-action κινηματογραφική διασκευή; Μετά από χρόνια συζητήσεων, το Netflix αποφάσισε να προχωρήσει στην παραγωγή της live-action διασκευής της δημοφιλούς σειράς anime, Death Note με τον σκηνοθέτη Adam Wingard (You’re Next, V/H/S).

Η ταινία αφηγείται τη ζωή του νεαρού Light Turner, ενός μαθητή λυκείου στου οποίου τα χέρια πέφτει κυριολεκτικά από τον ουρανό ένα ημερολόγιο που γράφει πως όποιου ατόμου το όνομα είναι γραμμένο μέσα θα πεθάνει. Ο Light αποφασίζει να πάρει τη δικαιοσύνη στα χέρια του σκοτώνοντας όλους τους εγκληματίες του κόσμου. Η κυβέρνηση όμως προσλαμβάνει τον L, έναν ιδιωτικό ντετέκτιβ για να βρει ποιος είναι ο λεγόμενος «Kira» που δολοφονεί εκατοντάδες άτομα.

Μερικά τηλεοπτικά κείμενα καλό είναι να μη διασκευάζονται. Πώς θα νιώθαμε αν ο Walter White ή ο Jack Shepard ολοκλήρωναν τα ταξίδια του σε δύο ώρες; Το ίδιο ισχύει και εδώ. Πώς μπορεί το μεγάλο ταξίδι που διανύει ο νεαρός Light για να γίνει ένας νέος θεός να ολοκληρωθεί σε 100′; Αν και δεν είναι απολύτως αδύνατο στα χέρια ενός ταλαντούχου σεναριογράφου, το ταξίδι του ήρωα δεν δημιουργεί στο κοινό την ίδια ενσυναίσθηση. Θα προσπαθήσω όμως να μην επηρεαστώ από το anime στο οποίο βασίζεται η ταινία και θα την αντιμετωπίσω όπως πρέπει, σαν μία ξεχωριστή ταινία με τη δική του δομή.

Το Death Note έχει τρία ατού. Από τη μία, έχει έναν πολύ καλό σκηνοθέτη που έχει εμπειρία σε ταινίες μυστηρίου και τρόμου, δύο είδη που αφορούν την συγκεκριμένη ιστορία. Από την άλλη, τον ταλαντούχο Willem Dafoe ο οποίος χαρίζει death note review anime kritikhτη δική του ξεχωριστή και πανέμορφη φωνή στον θεό του θανάτου Ryuk, τον οποίον υποδύεται μέσω motion capture. Τέλος, αποτελείται από πολύ προσεκτικά διαλεγμένο soundtrack κλασσικών τραγουδιών. 

Από την άλλη, αν εξαιρέσω τα παραπάνω ατού και προσθέσω μαζί με τον Willem Dafoe, ένα εξαιρετικά ταλαντούχο συνολικό cast, δεν έχω να πω κάτι καλό για την ταινία. Το Death Note είναι ένα κείμενο που αναφέρεται στη δικαιοσύνη και στη λεπτή γραμμή που διαχωρίζει το σωστό από το λάθος. Ένα κείμενο που πρέπει να το διαχειριστεί κάποιος σωστά. Η παραγωγή όμως έφερε τα αδέρφια Parlapanides να αναλάβουν το σενάριο γιατί ίσως θεώρησαν ότι η προηγούμενη ταινία τους Inmortals ήταν πολύ καλά γραμμένη. Δεν ήταν, όμως. Οπότε με αυτό το βεβαρημένο ιστορικό πώς θα μπορούσαμε να τους έχουμε εμπιστοσύνη για μία οποιαδήποτε ταινία; Δεν είναι άλλωστε και κανένας Andrew Stanton που παρά τα τόσα αριστουργήματα που δημιούργησε με την Pixar, έγραψε το αποτυχημένο John Carter για να σκεφτεί κανείς ότι ήταν λάθος της μιας φοράς. Οι σεναριογράφοι γράφοντας το Death Note, μας έδωσαν απόλυτα ρηχούς χαρακτήρες σε μία ταινία που συνολικά δεν χαρίζει καμία συνοχή και αιτιότητα μεταξύ των σκηνών της. Της λείπει η πρώτη πράξη με αποτέλεσμα οι χαρακτήρες να μην έχουν κανένα βάθος, καμία ουσία, μη ξεκάθαρους στόχους και ανούσιες μεταξύ τους σχέσεις. Όσο το anime κατάφερε να εξερευνήσει με κάθε μέσο τη δικαιοσύνη και το ποιος τελικά μπορεί να κρίνει, τόσο απέτυχε η ταινία που βασίζεται σε αυτό. Είναι συνολικά ένα ρηχό κείμενο με αδιάφορους χαρακτήρες και ένα καλοφτιαγμένο τέλος το οποίο όμως θα μπορούσε να είχε απήχηση αν τα υπόλοιπα 80′ της ταινίας ήταν καλογραμμένα.

Συνοψίζοντας, το Death Note είναι μία ταινία τεχνικά προσεγμένη, αποτελώντας όμως ένα ρηχό κέλυφος μίας ουσιώδους σειράς που όχι μόνο δεν προσφέρει τίποτα καινούργιο, αλλά ντροπιάζει και το όνομα της.

 

 

taratsa international film festival 2
Previous post

4ο Taratsa International Film Festival: Τι είδαμε την δεύτερη ημέρα

what happened to monday
Next post

What Happened to Monday/Seven Sisters (2017) του Tommy Wirkola

4 Σχόλια

  1. JennyZi
    Αύγουστος 26, 2017 at 2:33 μμ — Απάντηση

    Πραγματικά ντροπιάζει το όνομα του Death Note. Το άνιμε έχει ήδη γράψει ιστορία. Αυτή η ταινία καλύτερα να μην είχε υπάρξει ποτέ. Όχι μόνο τα γεγονότα δεν ταιριάζουν ούτε αντιστοιχούν στα γεγονότα της σειράς (αυτό θα μπορούσε ίσως κανείς να το συγχωρήσει δεδομένου ότι αντικειμενικά δύσκολα μια ολόκληρη σειρά χωράει σε μια ταινία), αλλά ούτε και οι χαρακτήρες αντιστοιχούν στους χαρακτήρες της σειράς (με εξαίρεση τον Ryuk). Ο «Light» καμία σχέση με τον Light, ο L καμία σχέση με τον L, και ποια στο καλό είναι η Mia;

  2. varg
    Αύγουστος 27, 2017 at 3:36 μμ — Απάντηση

    Ναι παιδια πολυ χαμηλου επιπεδου συγκριτικα με το επος του anime. Καταρχας ο Light ειναι απλα ενας νεο-emo καμια σχεση με τον αντιστοιχο του anime του οποιου το μυαλο εφτιαχνε τα τελεια σχεδια και αποπλανουσε οποιν ηθελε. Η Μιρα αδιαφορη. Καλυτερα η netflix να εφτιαχνε σειρα 5-6 μεγαλων επεισοδιων τυπου sherlock (1μιση ωρα) παρα αυτο το τρεχω να τα βαλω ολα χωρις καν να σου δειξω τους προβληματισμους των ηρωων. Πολυ λιγο για την αναμονη που ειχαμε

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δημήτρης Φλωρής

Δημήτρης Φλωρής

Ο Δημήτρης Φλωρής κατάγεται από τη Θεσσαλονίκη. Έχει σπουδάσει στο Τμήμα Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών στο Α.Π.Θ. με ειδικότητα στο μοντάζ και την κινηματογραφική/τηλεοπτική κριτική και θεωρία. Κύριο αντικείμενο της μελέτης του είναι η επεισοδιακή αφήγηση και οι ειδολογικές συμβάσεις του superhero genre. Έχει συμμετάσχει ως σκηνοθέτης ή/και μοντέρ σε τέσσερις ταινίες προπτυχιακού επιπέδου. Οι τρεις είναι μυθοπλασίας και η μία ντοκιμαντέρ.