FilmsHorrorReviews

Audition – Ôdishon – (1999) του Takashi Miike

Εάν ετοιμάζεσαι να δεις το Audition, πιθανότατα γνωρίζεις ήδη πως πρόκειται για ταινία τρόμου. Αν περιμένεις ωστόσο να δεις ένα έργο που θα σε ταράξει μέσα από jump-scares και μια στοιχειωμένη ατμόσφαιρα, γρήγορα θα απογοητευτείς. Το Audition είναι μία από εκείνες τις σπάνιες ταινίες τρόμου γεμάτες με υπομονή, κρατά τον φόβο καλά κρυμμένο και τον απελευθερώνει την κατάλληλη στιγμή. Αφότου σε απορροφήσει στα γλυκόπικρα συναισθήματα μιας καθημερινότητας που φαντάζει ανύπαρκτη σε τέτοιου είδους ταινίες, λίγο-λίγο θα αρχίσει να ποτίζει την ατμόσφαιρά της με ένταση και ανησυχία, για να καταλήξει σε μία κορύφωση, της οποίας η θέαση για μερικούς ίσως και να αποτελέσει δύσκολη υπόθεση.
Πρωταγωνιστής της είναι ο Aoyama (Ryo Ishibashi), ένας μεσήλικας πατέρας ο οποίος έχει χάσει τη γυναίκα του. Μετά από παρότρυνση του γιου του Shige (Tetsu Sawaki) να αναζητήσει μία καινούργια σύντροφο, ο Aoyama ζητά τη βοήθεια του φίλου του Yasuhisa (Jun Kunimura), ο οποίος είναι παραγωγός ταινιών. Εκείνος οργανώνει μία πλαστή οντισιόν. Νεαρές γυναίκες θα λάβουν μέρος πιστεύοντας πως διεκδικούν τον πρώτο ρόλο σε μία ταινία που ετοιμάζεται να γίνει, όμως στη πραγματικότητα ο «ρόλος» αυτός είναι η νέα σύζυγος του Aoyama. Ο πρωταγωνιστής γνωρίζει τελικά μέσα από τη διαδικασία την Asami (Eihi Shiina), μία γλυκιά, σεμνή και ευγενική κοπέλα και γοητεύεται από τον μυστηριώδη χαρακτήρα της. Δυστυχώς όμως για αυτόν, η Asami δεν είναι αυτό που φαίνεται.
Η ταινία είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Ryu Murakami και σκηνοθετήθηκε από τον Takashi Miike, έναν από τους γνωστότερους και πιο αμφιλεγόμενους σύγχρονους Ιαπωνέζους κινηματογραφιστές. Ο Miike αποδεικνύει το ταλέντο του μέσα από το Audition, καθώς χτίζει ένα ήσυχο περιβάλλον και με διακριτικότητα το καταρρίπτει. Μας φέρνει σε μία σχέση ταύτισης με τους βασικούς χαρακτήρες και στη συνέχεια τους ανατρέπει, αποκαλύπτωντας σταδιακά τα μυστικά τους. Όταν το τέλος της ταινίας πλησιάζει, είμαστε πια τόσο βυθισμένοι μέσα στον κόσμο της, που είναι αργά για να ξεφύγουμε από τον τρόμο που περιμένει να μας χυμήξει, κρυμμένος στη γωνία σχεδόν από την αρχή της. Ο ρυθμός με τον οποίο εξελίσσεται η ταινία είναι σχολαστικά μελετημένος και ο σκοπός της, να παρασύρει το κοινό της σε ένα ειδεχθές και εφιαλτικό ταξίδι το οποίο θα χαρακτεί στον νου, επιτυγχάνεται στο έπακρο.
Συγχρόνως, η ταινία αποτελεί ένα ηχηρό σχόλιο πάνω στην αντικειμενοποίηση και κακοποίηση των γυναικών, είτε ψυχολογική, είτε σωματική, διότι μας δείχνει στενγά τι συνέπειες μπορούν να επιφέρουν τραύματα προερχόμενα από τέτοιου είδους συνθήκες, τόσο στο άτομο, τη γυναίκα, όσο και στους ανθρώπους γύρω της. Επιπλέον, μιλά την ίδια στιγμή για τα όνειρα και τις επιθυμίες των ανθρώπων, τονίζοντας το πόσο καταστροφικά μπορούν να καταλήξουν, παρά τα θετικά συναισθήματα από τα οποία συνήθως χαρακτηρίζονται. To Audition απαιτεί γερό στομάχι, όμως για αυτόν/ή που θα καθίσει μέχρι τους τίτλους τέλους, θα αποδειχτεί μία ταινία με ιδιαίτερο βάθος και θα αφήσει πίσω της ένα σημάδι αισθητό για καιρό.

 

 

Previous post

The Apartment (1960) του Billy Wilder

13 reasons why
Next post

13 Reasons Why - 1ος κύκλος (2017)

No Comment

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Γιώργος Δήμογλου

Γιώργος Δήμογλου

Ο Γιώργος είναι φοιτητής του τμήματος Κινηματογράφου του Α.Π.Θ. με ξεχωριστή αγάπη για το σενάριο και τη συγγραφή. Στο παρελθόν συμμετείχε ως ηθοποιός σε μερικές ερασιτεχνικές θεατρικές παραστάσεις, όμως στην πορεία τον κέρδισε η μαγεία του σινεμά. Λατρεύει τον κόσμο των ταινιών, με μοναδική θέση στην καρδιά του να κατέχει ο κινηματογράφος της Ιαπωνίας. Όντας οργανωτικός, σαφώς πάντοτε βρίσκει λίγο χρόνο για να γράψει κανένα ποίημα και να ακούσει μουσική. Όνειρό του να μάθει Ιαπωνικά και να δημιουργεί ταινίες στο Τόκιο.