Filmmaker's CornerInspirations

Alfred Hitchcock: Ο άρχοντας του σασπένς

O Σερ Alfred Joseph Hitchcock (13 Αυγούστου 1899 – 29 Απριλίου 1980), ήταν ένας Άγγλος σκηνοθέτης και παραγωγός, συχνά γνωστός με το ψευδώνυμο «Ο Άρχοντας του Σασπένς”. Έχει φέρει αρκετές καινοτομίες στον τομέα του σασπένς και του ψυχολογικού θρίλερ. Είχε μια επιτυχημένη καριέρα στο Βρετανικό σινεμά με βουβές και μερικές από τις πρώτες ομιλούσες ταινίες. Μετακόμισε στο Hollywood το 1939 και έγινε Αμερικάνος πολίτης του 1955.

Με μία καριέρα που διήρκεσε περισσότερο από μισό αιώνα, ο Hitchcock υιοθέτησε το δικό του αναγνωρίσιμο σκηνοθετικό στυλ. Στυλιστικά, ο σκηνοθέτης είναι γνωστός για τη χρήση της κάμερας ώστε να παραπέμπει σε μορφή ηδονοβλεψίας ή να προκαλεί στον/στην θεατή άγχος και φόβο σε συνδυασμό με πρωτοπόρες τεχνικές μοντάζ.  Πολλές από τις ταινίες του έχουν ανατρεπτικό φινάλε και οι ιστορίες περιλαμβάνουν πολύ συχνά τουλάχιστον ένα φόνο ή βία σε άλλες μορφές της. Συνήθως τα μυστήρια της κάθε ταινίας απλά υπάρχουν κυρίως για να βοηθήσουν την ψυχολογική εξέλιξη των χαρακτήρων. Οι ταινίες του δανείζονται αρκετά θέματα της ψυχανάλυσης και πολλά σεξουαλικά υπονοούμενα. Ο σκηνοθέτης είχε ανέκαθεν αδυναμία στις ξανθές γυναίκες τις οποίες ανέκαθεν θεωρούσε τα τέλεια θύματα.

Ο Hitchcock έγινε αρκετά δημοφιλής πέρα των ταινιών, μέσω συνεντεύξεων, trailer, cameo εμφανίσεις στις ταινίες του και το τηλεοπτικό πρόγραμμα Alfred Hitchcock Presents το οποίο παρουσίαζε. Σκηνοθέτησε περισσότερες από πενήντα ταινίες και θεωρείται ακόμη και σήμερα ως ο μεγαλύτερος Βρετανός κινηματογραφιστής. Έχει προταθεί για 5 Oscar χωρίς να κερδίσει κανένα. Το 1968, όμως, του απονεμήθηκε από την Ακαδημία το τιμητικό βραβείο Irving G. Thalberg όπου έδωσε τον συντομότερο ευχαριστήριο λόγο στην ιστορία των Oscar. Είπε «ευχαριστώ,” και κατέβηκε από την σκηνή.

Το Psycho είναι η πιο γνωστή του ταινία η οποία γυρίστηκε με προϋπολογισμό 800.000 δολάρια σε ασπρόμαυρο με το συνεργείο του Alfred Hitchcock Presents. Η πρωτοφανής βία στη σκηνή του ντουζ, ο πρόωρος θάνατος της πρωταγωνίστριας και οι αθώοι άνθρωποι που σκοτώθηκαν από έναν δολοφόνο με ψυχωτικές τάσεις ήταν κάποια από τα χαρακτηριστικά που επαναπροσδιόρισαν το είδος των ταινιών τρόμου και έχουν χρησιμοποιηθεί από πολλούς δημιουργούς μέχρι και σήμερα. Η ταινία έγινε τεράστια επιτυχία και είναι από τις πιο κερδοφόρες του ταινίες.

 

Ενδεικτική φιλμογραφία

Blackmail – Alfred Hitchcock, 1929

The 39 Steps – Alfred Hitchcock, 1935

Rebecca – Alfred Hitchcock, 1940

Spellbound – Alfred Hitchcock, 1945

Rope – Alfred Hitchcock, 1948

Strangers on a Train – Alfred Hitchcock, 1951

Dial M for Murder – Alfred Hitchcock, 1954

Rear Window – Alfred Hitchcock, 1954

Vertigo – Alfred Hitchcock, 1958

North by Northwest – Alfred Hitchcock, 1959

Psycho – Alfred Hitchcock, 1960

The Birds – Alfred Hitchcock, 1963

Frenzy – Alfred Hitchcock, 1972

 

Δημήτρης Φλωρής

Δημήτρης Φλωρής

Ο Δημήτρης Φλωρής κατάγεται από τη Θεσσαλονίκη. Έχει σπουδάσει στο Τμήμα Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών στο Α.Π.Θ. με ειδικότητα στο μοντάζ και την κινηματογραφική/τηλεοπτική κριτική και θεωρία. Κύριο αντικείμενο της μελέτης του είναι η επεισοδιακή αφήγηση και οι ειδολογικές συμβάσεις του superhero genre. Έχει συμμετάσχει ως σκηνοθέτης ή/και μοντέρ σε τέσσερις ταινίες προπτυχιακού επιπέδου. Οι τρεις είναι μυθοπλασίας και η μία ντοκιμαντέρ.

No Comment

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Previous post

Ο Batman επιστρέφει στο νέο trailer του Batman: The Killing Joke

Next post

H Alicia Vikander θα είναι η καινούρια Lara Croft στο Tomb Raider