FilmsReviews

A Fantastic Woman – Una Mujer Fantástica – (2017) του Sebastián Lelio

Τέσσερα χρόνια μετά το Gloria που αφηγείται τη ζωή μίας ηλικιωμένης γυναίκας, ο Sebastián Lelio δημιουργεί μία ταινία που θίγει τρανς και φεμινιστικά ζητήματα. Ο τίτλος της, A Fantastic Woman.

Η Marina (Daniela Vega)είναι μία τρανς γυναίκα και ζει ευτυχισμένη με τον Orlando (Francisco Reyes). Μία μέρα όμως, εκείνος πεθαίνει από ανεύρυσμα. Η ζωή της Marina καταστρέφονται ολοένα και περισσότερο όταν αναγκάζεται να έρθει σε επαφή με την οικογένεια του Orlando που την μισεί λόγω της ταυτότητας της.

Ο σκηνοθέτης του Gloria, δημιουργεί για άλλη μια φορά μία ταινία με σεβασμό στις μειονότητες. Δημιουργεί μία ταινία όχι τόσο για τη ζωή και τα βάσανα ενός τρανς ατόμου, αλλά μίας γυναίκας που βιώνει την απώλεια του αγαπημένου της και την δυστυχία. Η ταινία περιλαμβάνει ένα πολύ δυνατό cast με μία πρωταγωνίστρια η οποία έχει ένα πολύ a fantastic woman Una Mujer Fantásticaεκφραστικό πρόσωπο και αποτυπώνει τον αληθινό πόνο που έχουν ζήσει άνθρωποι που εκπροσωπεί. Μπορεί το A Fantastic Woman να αποτυπώνει περισσότερο το χρονικό μίας απώλειας παρά να επικεντρώνεται στην πλοκή, όμως το κάνει πολύ καλά καθώς στηρίζεται στις συγκρούσεις. Πολλές φορές, η πρωταγωνίστρια μένει παθητική στις κάθε είδους επιθέσεις που δέχεται και κάθε φορά μέσω των καταστάσεων καταφέρνει να σταθεί στα πόδια της.

Η ταινία είναι φτωχή χρωματικά, όμως έχει ενδιαφέροντα κάδρα. Καθώς διακατέχεται από ένα μινιμαλισμό και μία αφαιρετικότητα τόσο στους διαλόγους, όσο και στην σειρά των εικόνων, υπάρχει μία απαλή χρωματική παλέτα διαφόρων χρωμάτων. Ο Lelio δεν διστάζει να καταστρέψει τα συμμετρικά κάδρα που παρουσιάζει στην αρχή όσο φτάνει στην κορύφωση και να πάρει την κάμερα στο χέρι ώστε να αποδώσει την δυναμική των σκηνών στο μέγιστο. Κάνει μία συνολικά πολύ καλή σκηνοθετικά δουλειά, ισορροπώντας την οπτική με την αφηγηματική αρτιότητα.

Το A Fantastic Woman είναι μία ταινία υψηλού επιπέδου που σέβεται το κοινό του και δεν δίνει την αφήγηση έτοιμη στο πιάτο. Καταφέρνει άψογα να βάλει το κοινό στην ψυχοσύνθεση ενός αόρατου για το Hollywood χαρακτήρα βάζοντας μία εξαιρετική ηθοποιό στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Θέτει ζητήματα φεμινισμού και τρανσφοβίας, κάτι που ελάχιστες ταινίες τολμούν να κάνουν.  Ο Lelio ξέρει να αναπαριστά σωστά τις γυναίκες ανεξαρτήτως βιολογικού φύλου ή ηλικίας και ο κινηματογράφος χρειάζεται περισσότερους δημιουργούς σαν αυτόν.

 

 

a fantastic woman

Previous post

Ο Kevin Spacey δέχεται επίθεση από το ίντερνετ μετά την εξομολόγηση και την απολογία του

happy death day κριτικη ταινιας the reviewer 2
Next post

Happy Death Day (2017) του Christopher Landon

No Comment

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δημήτρης Φλωρής

Δημήτρης Φλωρής

Ο Δημήτρης Φλωρής κατάγεται από τη Θεσσαλονίκη. Έχει σπουδάσει στο Τμήμα Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών στο Α.Π.Θ. με ειδικότητα στο μοντάζ και την κινηματογραφική/τηλεοπτική κριτική και θεωρία. Κύριο αντικείμενο της μελέτης του είναι η επεισοδιακή αφήγηση και οι ειδολογικές συμβάσεις του superhero genre. Έχει συμμετάσχει ως σκηνοθέτης ή/και μοντέρ σε τέσσερις ταινίες προπτυχιακού επιπέδου. Οι τρεις είναι μυθοπλασίας και η μία ντοκιμαντέρ.